შეფასების პრინციპები;
სასკოლო შეფასების მიზანი
შეფასების
მიზანია
სწავლა-სწავლების
ხარისხის
მართვა,
რაც
გულისხმობს,
ერთი
მხრივ,
სწავლის
ხარისხის
გაუმჯობესებას,
მეორე
მხრივ,
სწავლის
ხარისხის
გაკონტროლებას.
ხარისხის
გაუმჯობესება
უკავშირდება
სწავლის
პროცესს,
ხარისხის
გაკონტროლება
კი
-
სწავლის
შედეგს.
შეფასების პრინციპები
და მიდგომები
აკადემიური
მოსწრების
შეფასება
უნდა
იყოს
ხშირი
და
მრავალმხრივი,
რათა
მან,
ერთი
მხრივ,
ხელი
შეუწყოს
მოსწავლეთა
მრავალმხრივ
განვითარებას,
როგორც
ამას
მოითხოვს
ეროვნული
სასწავლო
გეგმა
და,
მეორე
მხრივ,
საკუთარი
შესაძლებლობების
გამოვლენისა
და
განვითარების
თანაბარი
პირობები
შეუქმნას
განსხვავებული
პოტენციალის
მქონე
ყველა
მოსწავლეს.
მრავალმხრივი
განვითარების
უზრუნველყოფა
მოითხოვს
მოსწავლის
შეფასებას
მრავალგვარი
კრიტერიუმის
გამოყენებით
და
მრავალფეროვანი
აქტივობების
(მაგ.,
ესე,
პროექტი,
ზეპირი
გამოსვლა,
ექსპერიმენტი,
წარმოდგენა,
წერითი,
ფერწერული
ან
სხვა
ტიპის
ნამუშევარი,
არგუმენტირებული
მსჯელობა
და
სხვ.)
საშუალებით,
რაც
მოსწავლეებს
მისცემს
არამხოლოდ
ცოდნის,
არამედ
უნარ-ჩვევების
ფართო
სპექტრისა
და
აზროვნების
განსხვავებული
ფორმების
დემონსტრირების
საშუალებას.
1.
განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასება
შეფასების
მიზნიდან გამომდინარე, მნიშვნელოვანია, რომ მოსწავლეთა
შემოწმება დაუკავშირდეს
არამხოლოდ სწავლების
შედეგს, არამედ სწავლის
პროცესსაც. ამის უზრუნველსაყოფად სკოლაში გამოიყენება ორი
ტიპის შეფასება: განმსაზღვრელი და განმავითარებელი.
განმსაზღვრელი შეფასება
ადგენს მოსწავლის
მიღწევის დონეს
საერთო ნორმასთან
მიმართებით და
იძლევა იმის
განსაზღვრის საშუალებას, თუ
რამდენად დაეუფლა
იგი საგნობრივი
პროგრამებით განსაზღვრულ
ცოდნასა და
უნარ-ჩვევებს, რამდენად დაშორდა
ან მიუახლოვდა
ეროვნული სასწავლო
გეგმით განსაზღვრულ
მიზნებს. განმსაზღვრელი შეფასება
აკონტროლებს სწავლის
ხარისხს, იგი განსაზღვრავს
თითოეული მოსწავლის
ცოდნის დონეს.
განმავითარებელი შეფასების მიზანია სწავლის ხარისხის
გაუმჯობესების უზრუნველყოფა, თითოეული
მოსწავლის განვითარებისათვის სწავლების პროცესში მაქსიმალურად
ხელშეწყობა. ეს ზოგადი
განათლების ყველაზე
მნიშვნელოვანი პედაგოგიური
ამოცანაა.
2.
მოსწავლეთა შეფასების (ნიშნების წერის) სისტემა
შპს „დავით აღმაშენებლის სახელობის სკოლა-ლიცეუმში“
ისევე, როგორც საქართველოს
ზოგადსაგანმანათლებლო სკოლებში, შეფასების სისტემა არის ხუთდონიანი და ათქულიანი.
10 ყველაზე მაღალი ნიშანია, 1 კი – ყველაზე დაბალი. ათქულიანი სისტემა, ერთი მხრივ, უფრო ზუსტი შეფასების საშუალებას იძლევა, მეორე მხრივ, მეტ საშუალებას აძლევს მასწავლებელს, აჩვენოს მოსწავლეს საკუთარი პროგრესი თუ რეგრესი.
ნიშნებისა და სწავლის დონეების შეფასება სასწავლო წლის
ბოლოსთვის
ქულები
|
შეფასების დონეები
|
10
|
მაღალი
|
9
|
|
8
|
საშუალოზე მაღალი
|
7
|
|
6
|
საშუალო
|
5
|
|
4
|
საშუალოზე დაბალი
|
3
|
|
2
|
დაბალი
|
1
|
I-IV კლასებში მოსწავლე არ ფასდება ქულებით.
I-IV
კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში მხოლოდ
განმავითარებელი შეფასება გამოიყენება. ამ კლასებში
წლის ბოლოს საგნის მასწავლებლებმა
უნდა დაწერონ მოსწავლის მოკლე წერილობითი შეფასება, რომელშიც დაახასიათებს
მოსწავლეს, აღნიშნავს მის წარმატებებს და
მიუთითებს, რაში სჭირდება მოსწავლეს
დახმარება საკუთარი
შესაძლებლობების უკეთ გამოსავლენად. კლასის
დამრიგებელმა, საკუთარი და სხვა მასწავლებლებისაგან
მიღებული ინფორმაციის საფუძველზე, IV კლასის ბოლოს
უნდა დაწეროს შემაჯამებელი წერილობითი შეფასება.
V-VI კლასებში
ნიშნები იწერება 10 ქულიანი სისტემით.
V კლასის მეორე სემესტრსა და VI კლასში განმავითარებელი და განმსაზღვრელი შეფასება გამოიყენება.
მოსწავლე ფასდება ათქულიანი
სისტემით, ყველაზე დაბალი
ქულა არის 1, ხოლო ყველაზე მაღალი ქულა - 10.
V-VI კლასებში
სპორტის საგნობრივ ჯგუფში
გაერთიანებულ საგნებში მოსწავლე ფასდება
ჩათვლის სისტემით: ჩაეთვალა/არ ჩაეთვალა.
დამატებითი სავალდებულო საგნის/საგნების შეფასება
არ იანგარიშება საფეხურის ქულის გამოთვლისას.
3.
ოფიციალური
სტატუსის მქონე ნიშნები
ოფიციალური სტატუსი აქვს შემდეგ ნიშნებს:
· საგნის მიმდინარე და შემაჯამებელი ნიშნები – საშინაო, საკლასო და შემაჯამებელი
კომპონენტის ნიშნები, რომლებსაც
მოსწავლე იღებს სემესტრის განმავლობაში;
· საგნის სემესტრული
ნიშანი – საგანში მიღებული შეფასება თითოეულ
სემესტრში (სემესტრული გამოცდის ჩაბარების შემთხვევაში გამოითვლება მისი გათვალისწინებით;
გამოთვლის წესი იხ.ქვემოთ);
· საგნის წლიური
ნიშანი – სემესტრული ნიშნებიდან გამომდინარე
შეფასება საგანში.
4.
საგნის სემესტრული ნიშნის
შემადგენელი ნაწილები (კომპონენტები)
სემესტრის მანძილზე მოსწავლეები ფასდებიან სამი კომპონენტის
მიხედვით:
|

სამივე კომპონენტს ერთნაირი წონა აქვს.
საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები
სემესტრის
განმავლობაში განმსაზღვრელი შეფასებით მოსწავლეები
ფასდებიან შემდეგ კომპონენტებში:
ა)
მიმდინარე საკლასო დავალება (V კლასის
მეორე სემესტრი, VI კლასი).
ბ)
შემაჯამებელი დავალება
(V კლასის მეორე სემესტრი, VI კლასი).
·
I-VI კლასებში საშინაო
დავალების კომპონენტში გამოიყენება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება.
·
I-IV კლასებსა და V კლასის პირველ სემესტრში საკლასო და შემაჯამებელ დავალებათა
კომპონენტებში გამოიყენება მხოლოდ განმავითარებელი შეფასება.
·
V კლასის მეორე სემესტრსა
და VI კლასში საკლასო და შემაჯამებელ დავალებათა
კომპონენტებში გამოიყენება როგორც განმსაზღვრელი, ასევე განმავითარებელი შეფასება.
I-IV კლასები და V კლასის პირველი სემესტრი
|
V კლასის მეორე სემესტრი და VI კლასი
|
|
მიმდინარე საშინაო დავალება
|
განმავითარებელი
შეფასება
|
განმავითარებელი
შეფასება
|
მიმდინარე საკლასო დავალება
|
განმავითარებელი
შეფასება
|
განმავითარებელი
შეფასება განმსაზღვრელი შეფასება
|
შემაჯამებელი დავალება
|
განმავითარებელი
შეფასება
|
განმავითარებელი
შეფასება განმსაზღვრელი შეფასება
|
ნიმუში N1
დისკუსიის შეფასების სქემა
(8-10 ქულა)
|
(5-7 ქულა)
|
(1-4ქულა)
|
|
მოსმენა
|
ყოველთვის უსმენს და თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და უყურებს მსმენელს
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია და უყურებს მსმენელს
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს უჭირთ გაგება
|
არავერბალური
კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას და გამოიყენოს არავერბალური
კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით, ხმით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს არავერბალური კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციის ფორმებს
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის თემისადმი საჭირო კომენტარებითა
და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად გამოხატავს ინტერესს. კომენტარები და აზრები
ყოველთვის არაა თემის გარშემო
|
მცირე ინტერესი აქვს. არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს
თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, აცლის სხვებს აზრის
გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს თანაკლასელებთან, ზოგჯერ
ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
|
იშვიათად თანამშრომლობს და იცავს დისკუსიის წესებს
|
მოსაზრების
არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად გამოყენებულია სადავო ფაქტები
და ცნებები
|
მოსაზრება მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და
არ არის გამყარებული ფაქტებით
|
ნიმუში
N2
ექსპერიმენტის
შეფასების სქემა
1-3 ქულა
|
4-5 ქულა
|
6-7 ქულა
|
8-10 ქულა
|
|
კვლევის მიზნის განსაზღვრა
|
არასწორად აყალიბებს მიზანს
|
ნაწილობრივ სწორად აყალიბებს მიზანს
|
აყალიბებს მიზანს
|
სრულყოფილად აყალიბებს მიზანს
|
საჭირო ინვენტარის განსაზღვრა
|
არასწორად ჩამოთვლის საჭირო მასალას
|
ჩამოთვლის საჭირო მასალის ნაწილს
|
ჩამოთვლის ძირითადად საჭირო მასალას
|
ჩამოთვლის ყველა საჭირო მასალას და ინვენტარს
|
კვლევის შედეგების ვარაუდი
|
არასწორად აყალიბებს ვარაუდს
|
გამოთქვამს სწორ ვარაუდს
|
აყალიბებს და ნაწილობრივ ასაბუთებს თავის ვარაუდს
|
აყალიბებს და სასბუთებს თავის ვარაუდს
|
კვლევის მიმდინარეობის აღწერა
|
არასწორად ჩამოთვლის კვლევის ეტაპებს
|
ჩამოთვლის კვლევის ზოგიერთ ეტაპს
|
ჩამოთვლის კვლევის ძირითად ეტაპებს
|
სრულად ჩამოთვლის ეტაპებს
|
მონაცემების აღრიცხვა
|
აღრიცხავს არასწორ მონაცემებს
|
აღრიცხავს მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ
|
აღრიცხავს მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ
|
აღრიცხავს მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ
|
მონაცემთა ანალიზი
|
არასწორად აკეთებს მონაცემთა ანალიზს
|
აკეთებს მონაცემთა ანალიზს მცირე ხარვეზებით
|
აკეთებს მონაცემთა ანალიზს
|
აკეთებს მონაცემთა სრულ ანალიზს
|
დასკვნა
|
არასწორად აკეთებს შესაბამის დასკვნას
|
აკეთებს ნაწილობრივ სწორ დასკვნებს
|
აკეთებს ძირითადად დასკვნებს
|
აკეთებს სრულფასოვან დასკვნებს
|
ნიმუში
N3
ინფორმაციის მოძიება
კრიტერიუმები
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
ინფორმაციის მოძიების წყაროები
|
იყენებს მხოლოდ საკუთარ ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ სახელმძღვანელოში მოცემულ ინფორმაციას
|
იყენებს მხოლოდ რამდენიმე ინფორმაციის წყაროს
|
იყენებს მრავალფეროვან საინფორმაციო საშუალებებს
|
მოძიებული ინფორმაციის შესაბამისობა
|
მასალა არ არის საკითხის შესაბამისი
|
მასალა ნაწილობრივ შეესაბამება საკითხს
|
მასალა ძირითადად შეესაბამება საკითხს
|
მასალა სრულიად შეესაბამება საკითხს
|
მოპოვებული ინფორმაციის ორგანიზებულობა
|
მასალა არ არის სწორად ორგანიზებული
|
მასალა ნაწილობრივ ორგანიზებულია
|
მასალა ორგანიზებულია, მაგრამ რთულად აღსაქმელი
|
მასალა კარგად და მოსახერხებლადაა ორგანიზებული
|
მოძიებული ინფორმაციის ანალიზი
|
ვერ იყენებს სკოლის მასალას მიზნობრივად
|
ნაწილობრივ მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
|
ძირითადად მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას.
|
მიზნობრივად იყენებს მოძიებულ მასალას
|
ნიმუში N4
პრეზენტაციის შეფასების სქემა
ინფორმაციის ფლობის
უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
|
|
თემის გასაგებად
წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
|
|
საუბარი (გამართულობა,
ტემბრი)
|
|
აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
|
შემოქმედებითი
უნარი
|
|
დროის ლიმიტის
დაცვა
|
ნიმუში N5
ზეპირმეტყველების შეფასების სქემა
კრიტერიუმები
|
მაღალი
|
საშუალოზე
მაღალი
|
საშუალო
|
საშუალოზე
დაბალი
|
დაბალი
|
(9-10)
|
(7-8)
|
(5-6)
|
(3-4)
|
(1-2)
|
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და აქვს
კონტაქტი მსმენელთან.
|
ძირითადად მეტყველება გასაგებია
და აქვს კონტაქტი მსმენელთან.
|
ცდილობს მკაფიოდ გამოთქვას
სათქმელი, თუმცა მსმენელებს უჭირთ გაგება.
|
მეტყველება არამკაფიოა, მსმენელებს
უჭირთ გაგება.
|
უჭირს გასაგებად მეტყველება.
|
არავერბალური
კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას
და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით,
ხმით).
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს
არავერბალური კონტაქტი.
|
იშვიათად იყენებს არავერბალურ
კომუნიკაციის ფორმებს.
|
ცდილობს არავერბალური კომუნიკაციის
სხვადასხვა ფორმის გამოყენებას.
|
არ იყენებს არავერბალურ კომუნიკაციას.
|
მოსაზრების
არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია
|
მოსაზრება გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის ლოგიკური კავშირი საკითხთან.
|
მსჯელობს, თუმცა მოსაზრება
მოკლებულია ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით.
|
ცდილობს არგუმენტის მოძიებას,
თუმცა უჭირს მოსაზრების ფაქტებით გამყარება.
|
ვერ მოჰყავს არგუმენტი, არ
შეუძლია არგუმენტირებულად მსჯელობა.
|
ლოგიკური
ბმა
|
საუბრისას წინადადებები და
თემები ლოგიკურად ებმის ერთმანეთს.
|
წინადადებები ყოველთვის ლოგიკურადაა
ერთმანეთთან დაკავშირებული, ხშირად ახალი თემაც პირდაპირ უკავშირდება ძირითად სათქმელს.
|
სათქმელი ლოგიკურადაა გადმოცემული,
თუმცა ახალი თემა პირდაპირ კავშირში არ არის ძირითად სათქმელთან.
|
ცდილობს, სათქმელი ლოგიკურად
დააწყოს.
|
საუბრისას არ შეუძლია სათქმელი
ლოგიკურად დააწყოს.
|
შემაჯამებელი
დავალებების კომპონენტები
ეს კომპონენტი უკავშირდება სწავლა-სწავლების შედეგს. ამ კომპონენტში უნდა შეფასდეს ერთი სასწავლო მონაკვეთის (თემა, თავი, პარაგრაფი, საკითხი) შესწავლა-დამუშავების შედეგად მიღწეული შედეგები. კონკრეტული სასწავლო ერთეულის დასრულებისას მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარების წარმოჩენა. ამდენად, შემაჯამებელი დავალებები უნდა აფასებდეს შესაბამისი საგნის სტანდარტით განსაზღვრულ შედეგებს.
შემაჯამებელი დავალების კომპონენტში აუცილებელია
განმსაზღვრელი შეფასების გამოყენება.
შემაჯამებელი დავალებების აღდგენის წესი: მოსწავლე ვალდებულია შეასრულოს კლასში
ჩატარებული ყველა შემაჯამებელი დავალება, გაცდენის
შემთხვევაში მოსწავლეს ენიშნება აღდგენითი
შემაჯამებელი სამუშაო, რომელიც შეიძლება შესრულდეს ინდივიდუალური ან ჯგუფური გრაფიკის
მიხედვით, გაკვეთილების შემდეგ. შემაჯამებელი დავალების აღდგნა უნდა მოხდეს სემესტრის დასრულებამდე.
სტანდარტის მოთხოვნათა
დასაფარად აუცილებელია შემაჯამებელ დავალებათა მრავალფეროვანი ფორმის გამოყენება. საგნობრივი
ჯგუფების სპეციფიკიდან გამომდინარე შემაჯამებელ დავალებათა ტიპები შეიძლება იყოს: ტესტი,
თხზულება, პროექტი/პრეზენტაცია, დისკუსია და სხვა. ეროვნული სასწავლო გეგმის შესაბამისად, თითოეულ
მასწავლებელს შემუშავებული აქვს სხვადასხვა ტიპის შეფასების სქემები/კრიტერიუმები.
მასწავლებელი ვალდებულია, შეაგროვოს და შეინახოს მის მიერ კლასში ჩატარებული შემაჯამებელი
დავალებების დამადასტურებელი დოკუმენტაცია. აღნიშნულ დოკუმენტაციაში წარმოდგენილი უნდა
იყოს: სტანდარტის ის შედეგი/შედეგები, რომლის შეფასებასაც ემსახურებოდა კონკრეტული
შემაჯამებელი დავალება; კრიტერიუმები, რომლითაც შეფასდა ეს დავალებები; მოსწავლეების
მიერ შესრულებული და მასწავლებლის მიერ შეფასებული სამუშაოს რამდენიმე ნიმუში ან შესრულებული
სამუშაოს ამსახველი ვიზუალური მასალა; თითოეული კლასის მოსწავლეთა მიერ მიღებული ქულები.
სასკოლო-სასწავლო გეგმაში მოცემულია შეფასების
სქემების/კრიტერიუმების ნიმუშები.
ნიმუში N 1
1.1.
პრეზენტაციის შეფასების სქემა
ამ
შემთხვევაში მოსწავლეებს თითოეულ კრიტერიუმში ენიჭება ნული ან ერთი ქულა, საბოლოო ქულის
გამოსაყვანად ითვლება მათი ჯამი, მაქსიმალური ქულა არის ათი ქულა.
საინტერესო შესავალი
(პრობლემის იდენტიფიკაცირება)
|
1
|
კვლევები/ნაშრომის
წარმოჩენის უნარი
|
1
|
შემოქმედებითი
უნარი
|
1
|
პრობლემის გადაჭრის
გზების შეთავაზება
|
1
|
თემის გასაგებად
წარმოდგენა (ლოგიკური ჯაჭვი)
|
1
|
საუბარი (გამართულობა,
ტემბრი)
|
1
|
თვალსაჩინოების
გამოყენება
|
1
|
აუდიტორიასთან
კონტაქტი
|
1
|
ინფორმაციის ფლობის
უნარი (ადეკვატური კითხვა-პასუხი)
|
1
|
დროის ლიმიტის
დაცვა
|
1
|
ჯამი
|
10
|
1.2.
პრეზენტაციის
შეფასების სქემა
N
|
კრიტერიუმები
|
1-3
|
4-5
|
6-7
|
8-10
|
1
|
საინტერესო შესავალი
|
უინტერესოა
|
ტრაფარეტული
|
არის მცდელობა აუდიტორიის დაინტერესების
|
საინტერესოდ არის მოწოდებული
|
2
|
თემის გასაგებად წარმოდგენა
|
ბუნდოვანია
|
ნაწილობრივ გასაგებია, განმარტებას მოითხოვს
|
ლოგიკურად არის აგებული, წარმოდგენილი საკითხები გასაგებია
|
ლოგიკურად არის აგებული, წარმოდგენილი საკითხები გასაგებია
|
3
|
საუბარი
|
გაუგებრად საუბრობს
|
იმეორებს ერთსა და იმავეს
|
გამართული და გასაგებია, საუბრობს დარწმუნებით
|
გამართული და გასაგებია, საუბრობს დარწმუნებით
|
4
|
დასკვნები
|
არ არის გაკეთებული
|
დასკვნები ულოგიკოა
|
ლოგიკურია, კარგად ჩამოყალიბებული და ორიგინალურია
|
ლოგიკურია, კარგად ჩამოყალიბებული და ორიგინალურია
|
5
|
აუდიდიტორიასთან კონტაქტი
|
ვერ ამყარებს კონტაქტს
|
პერიოდულად ცდილობს კონტაქტს
|
კარგად ფლობს კომუნიკაციის უნარს
|
კარგად ფლობს კომუნიკაციის უნარს
|
6
|
თვალსაჩინოების გამოყენება
|
არ იყენებს
|
იყენებს მწირად
|
იყენებს ცხრილებს, გრაფიკებს
|
იყენებს ცხრილებს, გრაფიკებს
|
7
|
პასუხები აუდიტორიის შეკითხვებზე
|
უჭირს პასუხის გაცემა
|
პასუხები არ არის გამართული
|
ყველა კითხვას პასუხობს
|
ყველა კითხვას პასუხობს
|
ნიმუში
N2
2.1 პროექტის შეფასების სქემა
ელემენტარული 1 ქულა
|
მისაღები 2 ქულა
|
ოსტატური 3 ქულა
|
||
1
|
მიზანი
|
არ არის კარგად გამოკვეთილი,
ბუნდოვანია
|
ხდება ერთ მიზანზე ფოკუსირება
|
კარგად გამოკვეთილი მიზნები,
მარტივად აღსაქმელი
|
2
|
ორგანიზება
|
სუსტად ორგანიზებული,
არ არის იდეებს შორის ლოგიკური ჯაჭვი, რაც აბნევს მკითხველს/ მსმენელს
|
გააზრებულია თანმიმდევრულობა,
ორგანიზების ნიშნით, ზოგი გადასვლა იდეებს შორის არის მარტივი, ზოგი გაუგებარი
|
კარგად ორგანიზებული
ფორმატი, ლოგიკური გადასვლა ერთი იდეიდან მეორეზე, ორგანიზება ზრდის პროექტის ეფექტურობას
|
3
|
შინაარსის კორექტულობა
|
გვხვდება ხშირი შეუსაბამო,
მცდარი ინფორმაცია, შეყავს შეცდომაში მკითხველი/მსმენელი
|
ძირითადად კორექტულია,
შეუსაბამო ან მცდარი ინფორმაციით
|
მთლიანად კორექტული,
ფაქტები ზუსტი და მკაფიო
|
4
|
ენეობრივი გამართულობა
|
ენობრივად გაუმართავი,
ხშირი შეცდომებით
|
ენობრივად გაუმართავი,
მცირე შეცდომებით
|
ენობრივად გამართულია,
დაცულია პუნტქტუაციის ნიშნები
|
5
|
კვლევა
|
კვლევა არაეფექტურადაა
დაგეგმილი, გამოყენებული წყარო არაა სანდო, ანალიზი ზედაპირულია
|
კვლევა დაგეგმილია, მაგრამ
ჯგუფის პოტენციალი მთლიანად არ არის გამოყენებული, შეზღუდულია წყაროები, ანალიზი
მისაღებია
|
კვლევა სწორად არის დაგეგმილი,
გამოყენებულია არა ერთი წყარო და ანალიზიც სიღრმისეულია
|
6
|
თვალსაჩინოებები
|
თვალსაჩინოებები ხშირად
შინაარსთან შეუსაბამოა, ან არ არის ჯგუფის მიერ შექმნილი
|
თვალსაჩინოების კავშირი
შინა-არსთან არის, მაგ-რამ
ერთფერო-ვანია, გამოიყენე-ბა
მოძი-ებული და ჯგუ-ფის მიერ შექმნილი
|
მრავალფეროვანი, შინაარსის
შესატყვისი, აკურატულად შესრულებული
|
1-3 ქულა
|
4-5 ქულა
|
6-7 ქულა
|
8-10 ქულა
|
|
კვლევის
მიზნის განსაზღვრა
|
არასწორად
აყალიბებს მიზანს
|
ნაწილობრივ
სწორად აყალიბებს მიზანს
|
აყალიბებს
მიზანს
|
სრულყოფილად
აყალიბებს მიზანს
|
საჭირო
ინვენტარის განსაზღვრა
|
არასწორად
ჩამოთვლის საჭირო მასალას
|
ჩამოთვლის
საჭირო მასალის ნაწილს
|
ჩამოთვლის
ძირითადად საჭირო მასალას
|
ჩამოთვლის
ყველა საჭირო მასალას და აღჭურვილობას
|
კვლევის
შედეგების ვარაუდი
|
არასწორად
აყალიბებს ვარაუდს
|
გამოთქვამს
სწორ ვარაუდს
|
აყალიბებს
და ნაწილობრივ ასაბუთებს თავის ვარაუდს
|
აყალიბებს
და ასაბუთებს ვარაუდს
|
კვლევის
მიმდინარეობის აღწერა
|
არასწორად
ჩამოთვლის კვლევის ეტაპებს
|
ჩამოთვლის
კვლევის ზოგიერთ ეტაპს
|
ჩამოთვლის
კვლევის ძირითად ეტაპებს
|
სრულად
ჩამოთვლის ეტაპებს
|
მონაცემების
აღრიცხვა
|
აღრიცხავს
არასწორ მონაცემებს
|
აღრიცხავს
მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ
|
აღრიცხავს
მონაცემებს ნაწილობრივ და უსისტემოდ
|
აღრიცხავს
მონაცემებს სრულად და სისტემურად
|
მონაცემთა
ანალიზი
|
არასწორად
აკეთებს მონაცემთა ანალიზს
|
აკეთებს
მონაცემთა ანალიზს მცირე ხარვეზებით
|
აკეთებს
მონაცემთა ანალიზს
|
აკეთებს
მონაცემთა სრულ ანალიზს
|
დასკვნა
|
არასწორად
აკეთებს სესაბამის ანალიზს
|
აკეთებს
ნაწილობრივ სწორ დასკვნებს
|
აკეთებს
ძირითადად დასკვნებს
|
აკეთებს
სრულფასოვან დასკვნას
|
2.2 პროექტის შეფასების
სქემა
8.
დასკვნები
|
0-1
|
0 ქულა - რეფერატში
მოცემული დასკვნები არაარგუმენტირებული და მცდარია
|
1
ქულა - აჯამებს
კვლევის შედეგებს, კარგად ახერხებს ამის მკითხველამდე მიტანას.
|
|
ჯამური ქულა
|
ნიმუში
N 3
დისკუსიის შეფასების სქემა
(8-10 ქულა)
|
(5-7 ქულა)
|
(1-4ქულა)
|
|
მოსმენა
|
ყოველთვის უსმენს და
თვალყურს ადევნებს ორატორს
|
ხშირად უსმენს და უყურებს
ორატორს
|
იშვიათად უსმენს და უყურებს
ორატორს
|
საუბარი
|
მკაფიოდ მეტყველებს და
უყურებს მსმენელს
|
ძირითადად მეტყველება
გასაგებია და უყურებს მსმენელს
|
მეტყველება არამკაფიოა,
მსმენელებს უჭირთ გაგება
|
არავერბალური კომუნიკაცია
|
შეუძლია ეფექტურად აღიქვას
და გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ფორმები (თვალით, ჟესტებით, გამომეტყველებით,
ხმით)
|
ხშირად შეუძლია დაამყაროს
არავერბალური კონტაქტი
|
იშვიათად იყენებს არავერბალურ
კომუნიკაციის ფორმებს
|
მონაწილეობა
|
უჩვენებს ინტერესს დისკუსიის
თემისადმი საჭირო კომენტარებითა და აზრების გამოთქმით
|
ძირითადად გამოხატავს
ინტერესს. კომენტარები და აზრები ყოველთვის არაა თემის გარშემო
|
მცირე ინტერესი აქვს.
არ გამოხატავს ან ვერ უკავშირებს თავის მოსაზრებებს სადისკუსიო თემას
|
კოოპერაცია
|
თანამშრომლობს თანაკლასელებთან,
აცლის სხვებს აზრის გამოთქმას და იცავს დისკუსიის წესებს
|
ძირითადად თანამშრომლობს
თანაკლასელებთან, ზოგჯერ ერთვება სხვის საუბარში, ძირითადად იცავს დისკუსიის წესებს
|
იშვიათად თანამშრომლობს
და იცავს დისკუსიის წესებს
|
მოსაზრების არგუმენტირება
|
მოსაზრება ორიგინალურია
და გამყარებულია ფაქტებით, ცნებებით. არის
ლოგიკური კავშირი საკითხთან
|
მოსაზრების გასამყარებლად
გამოყენებულია სადავო ფაქტები და ცნებები
|
მოსაზრება მოკლებულია
ლოგიკურ კავშირს საკითხთან და არ არის გამყარებული ფაქტებით
|
ნიმუში N4 უცხოური ენის შეფასების სქემა
ქულები
|
|
პირობასთან შესაბამისობა
|
|
იცავს
დროის ლიმიტს
|
0 - 1
|
იცავს
პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები,
დასკვნა)
|
0 - 0, 5 - 1
|
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები
|
|
გასაგებად აყალიბებს
მოსაზრებას და თანამიმდევრულად ავითარებს მას
|
0 – 1- 2
|
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები
და მაგალითები
|
0 - 1- 2
|
გამოაქვს ადეკვატური
დასკვნა
|
0 - 1
|
ენობრივი უნარ-ჩვევები
|
|
ადეკვატურად იყენებს
ზეპირი მსჯელობისათვის დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ., ჟესტიკულაციას, ინტერვალს
საუბარში, ხმის სხვადასხვა დონეს და ა.შ.)
|
0-1
|
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის
დამახასიათებელ ენობრივ-გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს
|
0 - 1
|
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
|
|
აქვს საინტერესო მოსაზრებები,
მოჰყავს ორიგინალური არგუმენტები, მაგალითები
|
0 - 1
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10
(ქულები მრგვალდება მთელის სიზუსტით)
|
ნიმუში N5 უცხოური ენისა, ქართულ ენასა და ლიტერატურის წერითი
შემაჯამებელი დავალების შეფასების სქემა
კრიტერიუმების ბადე შემაჯამებელი წერითი დავალებისათვის
|
ქულები
|
პირობასთან
შესაბამისობა
|
|
იცავს სიტყვების რაოდენობის ქვედა ზღვარს
|
0 - 1
|
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს
|
0 - 1
|
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები
|
|
გასაგებად და თანამიმდევრულად გადმოსცემს ინფორმაციებს
|
0 - 1 - 2
|
გამოხატავს პერსონაჟის დამოკიდებულებას, ემოციას
|
0 - 1
|
ენობრივი უნარ-ჩვევები
|
|
სწორად იყენებს ნასწავლ გრამატიკულ ფორმებს
|
0 – 1 – 2
|
იყენებს ნასწავლ ლექსიკას /აქვს სათანადო ლექსიკური
მარაგი
|
0 - 1 - 2
|
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
|
|
ენობრივი თვალსაზრისით, იჩენს გაბედულებას, ავლენს ფანტაზიის უნარს, ორიგინალურობას
|
0 - 1
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა 10
|
No comments:
Post a Comment