გეგმა დამატებითი გაკვეთილებისათვის-მოსწავლეთა
ოლიმპიადისათვის
მომზადება
კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/
შეჯიბრებებისათვის
მოსწავლეების მომზადება
სკოლის დასახელება
|
შპს დავით აღმაშენებლის
სახელობის სკოლა-ლიცეუმი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამის დასახელება
|
ინგლისური ენა -კლასგარეშე საქმიანობა-
კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/
შეჯიბრებებისათვის
მოსწავლეების მომზადება
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამის ტიპი
|
კლასგარეშე დამატებითი საქმიანობა მოსწავლეებთან (მე-2 -მე-6 კლასი)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამის ხანგრძლივობა
|
2
თვე (თებერვალი
-აპრილი)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სწავლების ენა
|
ინგლისური ენა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამის შემუშავებისთარიღი და განახლებისსაკითხი
|
პროგრამა შემუშავებულია 2016 წელს.
განახლებადია ყოველ
სასწავლო წელს
მოთხოვნებისა და
საჭიროებების შესაბამისად.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამაზე დაშვების მოთხოვნები, წინაპირობები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეების მოთხოვნილებები, ინტერესები და ინდივიდუალური შესაძლებლობები;
კონკურსებისათვის/ოლიმპიადებისათვის/შეჯიბრებებისათვის მოსწავლეების მომზადება;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამის მიზნები და ამოცანები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა აკადემიური და ინტელექტუალური უნარების განვითარების ხელშეწყობა;
მოსწავლეთა სოციალური ურთიერთობების განვითარების გაუმჯობესება.
ტექნოლოგიური შესაძლებლობების ეფექტიანად გამოყენება; წაკითხულის გააზრება,ინფორმაციის დამუშავება და ანალიზი:
საკუთარი შესაძლებლობებისა და ინტერესების განვითარება და მათი რეალიზება;
მოსწავლეებისათვის აზროვნების უნარის განვითარება;
დამოუკიდებელი უნარების განვითარების ხელშეწყობა;
დროის მართვა
ეფექტურად.
მოტივაციის ამაღლება.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ძირითადი უნარ-ჩვევები, რომელთა გამომუშავებასაც ხელს უწყობს პროგრამა:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. მსჯელობა-დასაბუთების უნარი
ვარაუდის გამოთქმა;
პრობლემის გადაჭრის გზების დასახვა.
არჩეული სტრატეგიის უპირატესობის და გამოყენების განხილვა;
მიღებული გადაწყვეტილების ეფექტიანობის დადგენა;
2. კომუნიკაცია
ტერმინების, აღნიშვნებისა და სიმბოლოების კორექტულად გამოყენება;
სხვადასხვა გზით
წარმოდგენილი ინფორმაცის ერთმანეთთან დაკავშირება, მსჯელობა სხვასთან ერთად დასკვნების გამოტანა.
3.
მოდელირება
ინგლისური
ლექსიკური ერთეულების ეფექტურად გამოყენება;
გრამატიკული მასალის მიზნის შესაბამისად გამოყენება;
წაკითხულის გააზრება;
კომპლექსური (რთული)
პრობლემის საფეხურებად, მარტივ დაყოფა
და ეტაპობრივად გადაჭრა ;
დამხმარე ტექნიკური საშუალებებისა და ტექნოლოგიების გამოყენება.
4.
დამოკიდებულება
კორექტულობა მასწავლებელთან და მეგობრებთან მიმართებაში;
დროის რეგულირება.
სამუშაოს ორგანიზებისა ,დაგეგმვის ხერხებისა და
მეთოდების ფლობა.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამაში გამოყოფილი მიმართულებები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1.
ლექსიკა
2,
გრამატიკა
3.წაკითხულის გააზრება
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მიმართულების ძირითადი მიზნები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მიმართულების 1.1
1. ლექსიკური ერთეულების
სწორად დასახელება
სურათის
შსაბამისი სიტყვის დასახელება,ტექსტის შინაარსის გაგება და გააზრება კონტექსტის მიხედვით.სურათის აღწერა
2.გრამატიკული
წესების გამოყენება პრაქტიკაშირი
პირისა და რიცხვის შეწყობა,ზმნის დროების მიხედვით
მაგალითების დასახელება.
3. წაკითხულის გააზრება
კონტექსტის მიხედვით შინაარსის გაგება.ახალი სიტყვების
გაგება,ლოგიკური აზროვნების უნარის განვითარება,
მოყალ
მიხედვით ფიგურის ამოცნობისა და მისი მოდელის შექმნის უნარის განვითარება.
იზნები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ინდივიდუალური მუშაობა;
წყვილებში მუშაობა;
ჯგუფური მუშაობა;
ურთიერთსწავლება.
ინფორმაციის მოპოვება ორგანიზება.
შეჯამება და
დასკვნების გამოტანა,
ჩანაწერების გაკეთება,
ტესტირება (როგორც
ცოდნის შემოწმების მეთოდი);
თანატოლთა შეფასება;
გონებრივი იერიში
ბარათებით მუშაობა;
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამის შინაარსი მიმართულებების მიხედვით:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროგრამის ფარგლებში მოსწავლეები შეძლებენ:
1. რიცხვები და მოქმედებები:
ნატურალური რიცხვების პოზიციური სისტემის გამოყენებით წაკითხვას,გამოსახვას ,შედარებას და დალაგებას ზრდადობა -კლებადობის მიხედვით.
მოცემული რიცხვის
წინა და
მომდევნო რიცხვების დასახელებას გარკვეული ბიჯით.
შეკრება-გამოკლების ადეკვატური ხერხის გამოყენებას.( გადახტომით ,თანრიგების შესაბამისი ბიჯით_ზეპირი ანგარიშისას).
შეკრების, გამოკლების ან გამრავლების შემცველი გამოსახულებები და მათი თვისებებს;
უცნობი კომპონენტის პოვნას სხვადასხვა მაგალითებში.
შინაარსი:
1.ნატურალური რიცხვები.
2.ათობითი პოზიციური სისტემის დემონსტრირება და
გამოყენება
3.არითმეტიკული მოქმედებები ნატურალურ რიცხვებზე.
4.რიცხვების გამოყენება.
2.გეომეტრია და სივრცის აღქმა.
გეომეტრიულ ფიგურებს ამოიცნობენ და აღწერენ ირგვლივ,არქიტექტურულ ნიმუშებში.
შექმნიან ბრტყელი
ფიგურების გრაფიკულ გამოსახულებებს და მოდელებს.
იპოვიან საგანთა
და ფიგურათა წრფივ ზომებს.
აფიქსირებს გაზომვის სედეგებს სხვადასხვა სტანდარტულ ერთეულებში.
შინაარსი:
1.სივრცული ფიგურები კუბი,პარალელეპიპედი,პირამიდა,სფერო.
2.სივრცული ფიგურების ელემენნტები:წვერო,წიბო.წახნაგი.
3.ფიგურის წრფივი
ზომები,საზომი
ხელსაწყოები და
სიგრძის საზომი
ერთეულები:მეტრი,დეციმეტრი,სანტიმეტრი.
.3. კანონზომიერება და ალგებრა.
წარმოადგენს ,ადარებს
და იკვლევს
საგნების და
ნახატების /ფიგურების პერიოდულ განლაგებებს.(მიმდევრობებს)
გამოყოფს მიმდევრობის პერიოდს,ქმნის მსგავსს.
განავრცობს ,გამოსახავს და იკვლევს საგნებს
შორის მოცემულ
შესაბამისობას.
მოცემული სესაბამისობის მიხედვით ავსებს ცხრილს.
ადგენს და
ხსნის პრობლებლემის გადასაჭრელად გამოსახულებას.
შინაარსი:
1.საგნების ,ნახატების ან ფიგურების საშუალებიტ წარმოდგენილი პერიოდული მიმდევრობები და მათი პერიოდი.
2.შესაბამისობები საგნებს
შორის,საგნებსა და მათ ატრიბუტებს შორის.შესაბამისობის გამოსახვა ცხრილების საშუალებით.მოცემული შესაბამისობისათვის წინა სახე.
3.შეკრებისა და
გამოკლების სმცველიმთელრიცხოვანიგამოსახულებები და
მათი ეკვივალენტობა.
4.ერთი უცნობი
კომპონენტისა და
შეკრების/გამოკლების,გამრავლება/გაყოფის მოქმედების შემცველი მთელრიცხოვანი ტოლობები.
4.მონაცემთა ანალიზი ,ალბათობა და სტატისტიკა.
აგროვებს თვისებრივ და რაოდენობრივ მონაცემებს მოცემულ თემასთან ან
გამოსაკვლევ ობიექტთან დაკავშირებით
ირჩევს მონაცემთა შეგროვების შესაბამის საშუალებას და იყენებს მას.
აჯგუფებს მონაცემებს არაუმეტეს ორი ნიშნით
და ასახელებს ამ ნიშნებს.
ახასიათებს დაჯგუფებულ თვისობრივ მონაცემთა ერთობლიობას.
შინაარსი
1
.თვისობრივ და
რაოდენობრივ მონაცემთა სეგროვების საშუალებანი
გაზომვა ,დაკვირვება ,გამოკითხვა.
მონაცემთა ამოკრება წაკითხული ტექსტიდან.
2.თვისობრივ და
რაოდენობრივ მონაცემთა ორგანიზაცია.
3.მონაცემთა მოწესრიგებული ერთობლიობების რაოდენობრივი და
თვისებრივი ნიშნები.
4.მონაცემთა წარმოდგენის საშუალებები რაოდენობრივი და
თვისებრივი მონაცემებისატვის(ცხრილი,პიქტოგრამა)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
განსახორციელებელი აქტივობები
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
No comments:
Post a Comment