6
სასწავლო პროექტის გეგმა
პროქტია ავტორი
სახელი,გვარი : ვერიკო მასურაშვილი
|
|||||||||||||||||||||
ქალაქი : მარნეული
|
|||||||||||||||||||||
სკოლა: დავით აღმაშენებლის
სახელობის სკოლა ლიცეუმი
|
|||||||||||||||||||||
პროექტის დასახელება:
ქვეყანა ,რომელიც ძალიან მიყვარს !
|
|||||||||||||||||||||
საგანი: ინგლისური ენა - ინფორმაციულ საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები
|
|||||||||||||||||||||
საფეხური/კლასი: დაწყებითი საფეხური, მე - 6 კლასი.
|
|||||||||||||||||||||
პროექტის განხორციელების დრო: 3კვირა
|
|||||||||||||||||||||
მოსწავლეთა რაოდენობა: 13 მოსწავლე
|
|||||||||||||||||||||
სსმპ მოსწავლე : არ მყავს
|
|||||||||||||||||||||
პროექტის საფუძვლები,
საგნობრივი სტანდარტი
|
|||||||||||||||||||||
Iუცხ.დაწყ.(II).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მარტივ
ინტერაქციაში
მონაწილეობა
რამდენიმე
წინადადებიანი
მონოლოგის
წარმოთქმასვამს/პასუხობს
კითხვებს
მისთვის
ნაცნობი
თემის
(მაგ.,
სტუმრად
ქალაქში/
სოფელში,
საყვარელი
საქმიანობა/
გართობა,
საყვარელი
გადაცემები
და
სხვა)
გარშემო;
·
გამოთქვამს საკუთარ დამოკიდებულებას, ემოციას გარკვეულ საკითხთან დაკავშირებით;
Iუცხ.დაწყ.(II).11. მოსწ
ავლემ უნდა
შეძლოს
ნასწავლი
სოციოკულტურული
კონტექსტების
ერთმანეთთან
შედარება,
პარალელების
გავლება
უცხო
და
მშობლიური
კულტურის
ფენომენებს
შორის.
Iუცხ.დაწყ.(II).12. მოსწავლემ უნდა
შეძლოს
თანატოლებთან
და
მასწავლებელთან
ერთად სხვადასხვა ტიპის
პროექტის
დაგეგმვა
და
განხორციელება.
მასწავლებელთან, გუნდის
წევრებთან
ერთად
აყალიბებს
პროექტის
წარმატებით განხორციელების კრიტერიუმებს,
გეგმავს
პროექტის განხორციელების ეტაპებს;
Iუცხ.დაწყ.(II).14. მოსწავლემ უნდა
შეძლოს
სათანადო
სტრატეგიებისა
და
სხვადასხვა
ტიპის
საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და
მულტიმედიური
რესურსების,
ინფორმაციულსაკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ))
გააზრებულად
გამოყენება.
·
|
|||||||||||||||||||||
21-ე საუკუნის
ძირითადი
უნარ-ჩვევები
●
21-ე საუკუნეში მნიშვნელოვანია ისეთი უნარების მრავალმხრივი განვითარება, როგორიცაა ცოდნის კონსტრუირება, სწავლის პროცესში ინფორმაციულსაკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება. ინიციატივა და დამოუკიდებელი მუშაობა სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
1. სამეტყველო
ფუნქციები
1.1.
სოციალური ურთიერთობები
1.2.
1.2. ინფორმაციის გაცვლა
1.3.
1.3. აღწერა/დახასიათება
1.4.
1.4. გემოვნება
1.5.1.5. საჭიროება/სურვილი/მოთხოვნილება
|
|||||||||||||||||||||
პროექტის მიზანი:
მოსწავლემ უნდა შეძლოს
• თანატოლებთან
და მასწავლებელთან ერთად სხვადასხვა ტიპის პროექტის დაგეგმვა და განხორციელება.
• მასწავლებელთან, გუნდის წევრებთან ერთად უნდა ჩამოაყალიბოს პროექტის წარმატებით განხორციელების გეგმა. განივითაროს პრეზენტაციის უნარი
• მასწავლებლის,
მშობლის ან სხვა
პირის დახმარებით მოიძიოს სათანადო რესურსები;
• გუნდის
წევრებთან ერთად მასწავლებლის დახმარებით შეარჩოს , დაამუშაოს მოძიებული
მასალა,
• განივივითაროს 21-ე საუკუნის მნიშვნელოვანიუნარები.მოახდინოს ცოდნის კონსტრუირება, სწავლის პროცესში ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება.
|
|||||||||||||||||||||
პრობლემა:
ერთერთი გაკვეთილის თემა
გვქონდა „ ავსტრალია’”.მოსწავლეებს დავალება მივეცი წიგნიდან ამოეკრიბათ მნიშვნელოვანი
ინფორმაცია ავსტრალიის შესახებ და თხრობით მოემზადებინათ მომდევნო დღისთვის.მეორე
დღეს დავალების წარდგენისას ერთერთმა ყოჩაღმა მოსწავლემ განსაკუთრებით კარგად მომზადებული
დავალება წარუდგინა კლასს.მას ინტერნეტით შეუგროვებია ავსტრალიის შესახებ მნიშვნელოვანი
ინფორმაცია,მისი კულტურული ღირსშსანიშნაობის,ცხოვრების სტილის,ტრადიციების შსახებ
ფოტო-ვიდეო მასალა და გააკეთა შთამბეჭდავი
პრეზენტაცია.თანაკლასელებში დიდი აღფრთოვანება და ცოტა გულდაწყვეტა შევამჩნიე,რადგან აღნიშნეს
რომ ისინიც ხალისითა და ინტერესით მოამზადებდნენ დავალებას მსგავსად.აქედან გამომდინარე
შევთავაზე პროექტზე მუშაობა ,ვკითხე თუ რომელი
იყო მათთვის საინტერესო ქვეყანა.დაასახელეს მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნები.გამოხატეს
შთაბეჭდილებები რატომ მოწონდათ ,რით იყო
მნიშვნელოვანი ესა თუ ის ქვეყანა. გავაკეთეთ მონახაზი თუ როგორ უნდა განგვეხორციელებინა
პროექტი.
|
|||||||||||||||||||||
ჩვენი პროექტის მთავარი
იდეა:
კლასიდან
გაუსვლელად მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნის ტრადიციების,კულტურული
ღირსშსანიშნაობების
გაცნობა,რუკაზე
მათი
მოძებნა
და
მსოფმხედველობის
გამდიდრება.ოცდამეერთე
საუკუნის
უნარების
განვითარება.
|
|||||||||||||||||||||
პროექტის აქტუალობა:
მოსწავლეები მოახდენენ ცოდნის
ტრანსფერს.
ინფორმაციულ
საკომუნიქაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით საჭირო
ინფორმაციის
შეგროვებას,გადარჩევას. საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით ვიზუალური
ეფექტის
შექმნა
,პრეზენტაციის
მომზადება
- წარდგენა.
მოსწავლეები
გამოიყენებენ
ინფორმატიკასა
და
ინგლისურ
ენაში
მიღებულ
ცოდნას
პრაქტიკაში
.
ეს პროექტი
მათ
დაეხმარებათ
უკეთ
შეისწავლონ
ინგლისური
ენა
საინფორმაციო
ტექნოლოგიების
გამოყენებით
და
განივითარონ გუნდური მუშაობის უნარი.
|
|||||||||||||||||||||
პ როექტის
მოკლევადიანი მიზნები:
მოსწავლეებს
ერთი კვირის შემდეგ განსაზღვრული ექნებათ პროექტის მიზანი.შემუშავებული გეგმის მიხედვით იმუშავებენ მასალის დახარისხებაზე და საპრეზენტაციო ფორმატში სლაიდების დამუშავებაზე.მოძიებული
ინფორმაციას გადაუნაწილებენ გუნდის წევრებს და იმუშავებენ ხარისხიანად პრეზენტაციის
წარდგენაზე.
პროექტის გრძელვადიანი მიზნები.
პროექტის
დასრულების შემდეგ მოსწავლეების მსოფმხედველობა
გაიზდრება.მოსწავლეები შეძლებენ ცოდნის ტრანსფერს .შეძენილი ცოდნის სხვადასხვა სიტუაციაში
გამოყენებას.მოსწავლეები განივითარებენ გუნდური
მუშაობისა და პრეზენტაციის წარდგენის უნარებს.თანამედროვე ტექნოლოგიების გამოყენებით მოსწავლეები
დაეუფლებიან ოცდამეერთე საუკუნეში არსებული სწავლების სტანდარტებს და მიდგომებს
.საგანთაშორის კავშირის საფუძველზე აიმაღლებენ ინტელექტს ინგლისურ ენაში და ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებიში.
|
|||||||||||||||||||||
შეფასების
დროის ჩარჩო:
|
მიმართულების მიმცემი
საკვანძო
შეკითხვები
|
|
ზოგადი კითხვა
|
რომელია ის
ქვეყანა
რომელიც
ძალიან მოგწონთ და
რატომ არის მნიშვნელოვანი თქვენთვის ეს ქვეყანა.
რა მნიშვნელოვანი ფაქტები იცით ამ ქვეყნების შესახებ
|
თემატური კითხვები
|
რომელიამ თქვენი საყვარელი ქვეყნის დედაქალაქი?
რა იცით მათი ტრადიციების შესახებ?
|
შინაარსობრივი კითხვები
|
გეხმარებათ თუ არა ტექნოლოგიები მეტი ინფორმაციის შეგროვებაში თქვენთვის საინტერესო ამბების შესაგროვებლად?
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
პროექტზე მუშაობის სხვადასხვა
ეტაპზე ვიყენებდით შეფასების სხვადასხვა სტრატეგიებს:
წინარე ცოდნა : ზოგადი კითხვის დასმა კლასში თემასთან დაკავშირებით,
ჟურნალი.
გონებრივი იერიშირ რუკის გამოყენება
იდეების ჩამოსაყალიბებლად
|
||||||||||||
პროექტზე მუშაობის დასრულებისას
გამოყენებული სტრატეგია: 3-2-1.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
მაღალი აკადემიური მოსწრებია
მოსწავლე ეხმარება შედარებით სუსტ მოსწავლეს
მაღალი აკადემიური მოსწრების
მოსწავლე დამოუკიდებლად მოიძიებს ინფორმაციას
ეხმარება ჯგუფის წევრებს და
დამოუკიდებლად უმკლავდება სირთულეებს
|
||||||||||||
წარმოშობილი სირთულეები:
მოსწავლის მიერ დაკისრებული
მოვალეობის თანაგუნდელათვის გადაბარება
|
||||||||||||
|
||||||||||||
გამოყენებული რესურსები.
|
||||||||||||
|
საგანი :ინგლისური ენა; ინფორმაციულ საკომუნიკაცო ტექნოლოგიები
მასწავლებელი: ვერიკო მასურაშვილი
პროექტის თემა : ქვეყანა ,რომელიც ძალიან მიყვარს.
პროექტი სახელწოდებით
“ქვეყანა რომელიც ძალიან მომწონს“ ჩატარდა მეექვსე კლასში რომელიც მიზნად
ისახავდა მოსწავლეთა ინტერესის ამაღლებას კულტურული
განსხვავებების მიმართ; პარალელის გავლებას
კულტურულ და სოციოკულტურულ კონტექსტებს შორის და მათ შორის მსგავსება-განსხვავებების
აღმოჩენას.საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით ინფორმაციის მოძიებას,შეგროვებას
,გადამუშავებასა და პრეზენტაციის უნარის განვითარებას.ასევე პროექტით სწავლება ხელს
უწყობს გუნდურობას,კომუნიკაციის უნარის ეფექტურად განვითარებასა და თანამშრომლობითი
უნარების განვითარებას.
პროექტზე მუშაობა დავიწყეთ მას შემდეგ ,რაც დავამთავრეთ
თემა რომელიც ძალიან საინტერესო ქვეყნის შესახებ იყო რომელიც ჩემს მიერ მიწოდებული
დამატებითი ვიდეო ასალის ფონზე კიდევ უფრო შთამბეჭდავი გახდა მოსწავლეებისთვის.მოსწავლეებს
დააინტერესდათ სხვადასხვა ქვეყანაში როგორი იყო ცხოვრების სტილი,ტრადიციები...აქედან
გამომდინარე რადგან ინტერესი დიდი იყო ამ საკითხისადმი მოსწავლეებს შვთავაზე პროექტის
გაკეთება საინფორმაციო ტექნოლოგიების გამოყენებით.
საწყის ეტაპზე განვუმარტე თუ რას გულისხმობს პროექტზე
მუშაობა .გავაცანი მიზანი და ვთხოვე შეექმნათ ჯგუფები და ყოველგვარი არეულობის გარეშე
გადანაწილდნენ.გავაცანი შეფასების რუბრიკა თუ რა მნიშვნელოვანი უნარები შეფასდებოდა
პროექტის დასრულებისას.ასევე გადაინაწილეს როლები ინტერესებისა და შსაძლებლობების გათვალისწინებით
და შეუდგნენ მუშაობას.პროექტის ვადა განვსაზღვრეთ ორიდან სამ კვირამდე.დროდადრო მიმდინარეობდა
მონიტორინგი.ვაძლევდი რეკომენდაციებს და ვაკვირდებოდი მათ მუშაობას.
პროექტზე მუშაობის დასრულების შემდეგ მოვიწვიეთ სკოლის
დირექტორი,პედაგოგები ,სხვა კლასის მოსწავლეები და წარუდგინეს ჯგუფების მიხედვით პროექტები.გადანაწილებული
როლები ასე წარმოგვიდგინე: ჯგუფის ერთი წევრი კომპიუტერის საშუალებით წარადგენს სლაიდებს,დანარჩენი
წევრები აკეთებენ პროექტის პრეზენტაციას.გასრულების შემდეგ მიმართავენ დამსწრე საზოგადოებას
დამატებითი ითხვების შესახებ და პასუხობენ მათ.
პრეზენტაციის დასრულების შემდეგ , თითოეული ჯგუფი აფასებს
ერთმანეთს და ბოლოს პედაგოგი აფასებს თითოეულ
ჯგუფს.
ვფიქრობ პროექტის მომზადებისას უფრო მეტად უნდა გამეკონტროლებინა
ჯგუფის თითოეული წევრი, რადგან თავისი როლები მეგობრისთვის არ გადაებარებინათ და სრულად
აეღოთ პასუხისმგებლობა საკუთარ როლზე.თუმცა ეს შეიმჩნეოდა მხოლოდ ერთ ჯგუფზე.მომავალში
მეტი ყურადღებით მოვეკიდები ამ საკითხს.ამავე დროეს ვფიქრობ პროექტის განხორციელების
დადებითად გამოიკვეთა საინფორმაციო ტექნოლოგიების პროდუქტიულად და მაღალ დონეზე მოხმარება
და დაუფლების უნარჩვევები გამოავლინეს მოსწავლეებმა, რაც ძალიან ეფექტურად აისახა პრეზენტაციის
მსვლელობისას,ასევე გამოიკვეთა რომ მოსწავლეები პლობენ თანამშრომლობით უნარებს და მათ
შორის მიმდინარეობდა კეთილგანწყობაზე დამყარებული კომუნიკაცია.
საბოლოო ჯამში,მინდა ავღნიშნო რომ პროექტით სწავლება
ძალიან დადებით გავლენას ახდენს მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებაზე და აკადემიურ მოსწრებაზე.თანამშრომლობითი
უნარების განვითარებაზე,სწავლობენ მეგობრის დახმარებას,გაზიარებასა და ეფექტური კომუნიკაციის
წარმართვას თანატოლთა შორის.
პედაოგოგი:
ვ.მასურაშვილი
No comments:
Post a Comment