მთავარი

კომპლექსური დავალების რეფლექსია 2022/23

 https://docs.google.com/document/d/1Spm42NLN9OfPhbPGsKy944OnFkS9EEYP/edit

პედაგოგის სახელი გვარი

ვერიკო მასურაშვილი

საგანი

ინგლისური ენა



კლასი

7/8/9   

დონე

A1

თემა

ბლოგპოსტი

კომპლექსური დავალების სახელწოდება

ჩემი დღის რეჟიმი

განხორციელების დრო

დეკემბერი

საბოლოო პროდუქტი

ინფორმაციის შედგენა წერითი ფორმით და შემდეგ ზეპირი პრეზენტაცია.

მიმართულება: 

წერითი კომუნიკაცია.


შედეგები: 

საბაზო საფეხური: 1, 2, 3, 6, 7, 8



სამიზნე ცნება: 

ქვეცნება:



სამეტყველო ქმედება

  • ინტერაქცია ინფორმაციის მოსაპოვებლად


  • ფუნქციური მიკროსამეტყველო მოქმედებები, ანუ გამონათქვამები და ენობრივი კონსტრუქციები, რომელთა საშუალებითაც შევძლებთ ინტერაქციას:  



  • საკითხი:

  • აღწერა, თხრობა, ახსნა-განმარტება,  დასაბუთება;

  • აღწერითი, თხრობითი, ახსნა-განმარტებითი, მსჯელობითი აბზაცები.


ინტერაქცია სოციალურ რიტუალებში -

  • ინფორმაციის შესახებ;

  • შეხედულებებისა და დამოკიდებულების შესახებ; 

  • ემოციებსა და გრძნობებზე; 

  • ქმედებებსა და საქმიანობებზე 





კომპლექსური დავალების შეფასების რუბრიკა


სამიზნე ცბებებთან მიმართებაში-                 სამეტყველო ქმედება

შეფასების კრიტერიუმი

კრიტერიუმი კონკრეტულ კომპლექსურ დავალებასთან მიმართებით

პრესტრუქტურული დონე 

მოსწავლეს საკითხთან დაკავშირებით არ აქვს რელევანტური ინფორმაცია.  

მოსწავლე ვერ ამოიცნობს/ვერ იყენებს  მოთხოვნის შესაბამის სტრუქტურას. შესაბამის ლექსიკურ ერთეულებს; გრამატიკულ სტრუქტურებს.

უნისტრუქტურული დონე 

მოსწავლეს  აქვს მხოლოდ ერთი არასტრუქტურირებული ასოციაცია/წარმოდგენა განსახილველ საკითხთან დაკავშირებით.

ტექსტზე მუშაობისას ,  მოსწავლე ამოიცნობს, იზოლირებულად იყენებს ერთი-ორ ლექსიკურ ერთეულს, გამონათქვამს; გრამატიკულ სტრუქტურებს.

მულტისტრუქტურული დონე 

მოსწავლეს  აქვს მხოლოდ რამდენიმე, ერთმანეთთან დაუკავშირებელი, უსისტემო ასოციაცია/წარმოდგენა განსახილველ საკითხთან დაკავშირებით.

მუშაობის პროცესში მოსწავლე ამოიცნობს/იყენებს სხვადასხვა ქვესაკითხებს, ქმნის,მაგრამ მისი ნამუშევარი არათანმიმდევრულია, იგი ვერ ამთლიანებს ქვესაკითხებს ერთ თანამიმდევრულ აღწერით ნაშრომად, ვერ იყენებს მათ ურთიერთდაკავშირებულად;

მიმართებითი დონე 

მოსწავლეს შეუძლია:

  • სამიზნე ცნებასთან დაკავშირებული ფაქტებისა და მოვლენების კრიტიკულად და ურთიერთდაკავშირებულად გააზრება და გაანალიზება; 

  • სამიზნე ცნების მკვიდრი წარმოდგენების ურთიერთდაკავშირებულად გაანალიზება;

  • კონკრეტულ სამიზნე ცნებასთან დაკავშირებული ინფორმაციის კონტექსტუალიზება (საგნის სხვა სამიზნე ცნებებთან დაკავშირება).

  • მიმართებითი დონეზე საკითხის/სამიზნე ცნების გააზრება ნიშნავს ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული შედეგის მიღწევას. თუმცა, შესაძლებელია მოსწავლე უფრო შორსაც წავიდეს, ანუ იმ განზოგადებებისკენ, რომელიც აბსტრაქტული დონისთვისაა განსაზღვრული. 


მოსწავლე ქმნის ტექსტს, რომელშიც ჟანრული მახასიათებლების გათვალისწინებით ამთლიანებს სხვადასხვა ქვესაკითხებს (გამონათქვამები, ლექსიკა, გრამატიკული ფორმები,კომუნიკაციის არავერბალური ხერხები და სხ.)

აბსტრაქტული დონე

მოსწავლეს შეუძლია სამიზნე ცნებაზე მუშაობის პროცესში შეძენილი ცოდნისა და გამოცდილების ეროვნული სასწავლო გეგმის ზესაგნობრივ (მაკრო) ცნებებთან დაკავშირება.

ნამუშევარის  შექმნის პროცესზე მსჯელობისას მოსწავლე აკეთებს განზოგადებებს, რომლებიც მაკროცნებებს უკავშირდება.



კომპლექსური დავალების განხორციელების ეტაპები (აქტივობები, რესურსები, შეკითხვები)

ეტაპი I – კომპლექსური დავალების პირობის გაცნობა

აქტივობა 1.  წინარე ცოდნის/პირადი ცოდნა-გამოცდილების გააქტიურება

  • როგორ იწყება შენი ერთი დღე?

  • ჩამაოთვალე აქტივობებივისთან ერთად იცხოვრებით თქვენს საოცნებო სახლში?

  • რა განსაკუთრებულ თვისებას მიანიჭებდით?

  • რატომ იქნება თქვენი სახლი იდეალური?

  • გიყვართ  თუ არა პრეზენტაციის მომზადება?

აქტივობა 2. დავალების პირობის გაცნობა

ახსენით თქვენი სიტყვებით, რას მოითხოვს თქვენი დავალება? 

რა ცოდნა-გამოცდილება გამოგადგებათ? 

რისი შესწავლა დაგჭირდებათ?

რა გაგიადვილდებათ? რა გაგიძნელდებათ? რაში დაგჭირდებათ  დახმარება?

ეტაპი II – კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობა

ნაბიჯი 1. სათანადო  ენობრივი საშუალებების გამოყენებითახსენი, როგორ უნდა მომზადდეს პრეზენტაცია (მაგ.,  როგორი ტექსტის სტრუქტურა დაგჭირდება  პრეზენტაციის  შესაქმენლად. რა მოქმედებები უნდა განახორციელო პრეზენტაციის მომზადების თითოეულ ეტაპზე).

ნაბიჯი 2.   რა შინაარსობრივი, სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლები აქვს ტექსტს.

 ნაბიჯი 3. სათანადო  ენობრივი საშუალებების გამოყენებით  შექმენი ტექსტი  და გამოხატე შენი დამოკიდებულება  მის მიმართ. 




კომპლექსური დავალების რეფლექსია

პედაგოგი: ვერიკო მასურაშვილი


შპს ინტერნაციონალური მაარიფის სკოლაში მე- 7/8/9 კლასებში A1  დონეზე 16  მოსწავლისათვის დავგეგმე კომპლექსური დავალება თემაზე ‘’ დღის რეჟიმი’’.გავაცანი მოსწავლეებს  დავალების მიზანი, მუშაობის პრინციპი,ეტაპები,განვსაზღვრე ვადები და დავიწყეთ მუშაობა

კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობას დავუთმეთ 5 დღე.


მიმართულებაზეპირი კომუნიკაცია 

სამიზნე ცნება: ჟანრი; სამეტყველო ქმედება.ენობრივი საშუალებები

  • ქვეცნება:ზეპირი მეტყველების ჟანრი

  • ტექსტის სტრუქტურა

  • ფუნქციური სამეტყველო ქმედება;

  • ინტერაქცია შეხედულებების, დამოკიდებულებების და დროსა და სივრცის შესახებ

  • ლექსიკა 

  • გრამატიკა


საკითხი: ბლოგპოსტი


კომპლექსური დავალების დასახელება: ჩემი დღის რეჟიმი


კომპლექსური დავალების პირობა :

შეადგინე პირადი ბლოგისთვის  დღის განრიგი.მიუთეთ დღე; საათი; დეტალურად აღწერე დღის რომელ მონაკვეთში რომელი აქტივობით ხარ დაკავებული. კვირის რომელი დღა ღვენთვის განსაკუთრებით სასიამოვნო და რატომ? მოიყვანე მაგალითები

  • გრამატიკა :Present Pimple ; Adverbs of frequency  always;usually; sometimes;never;

  •  Vocabulary : get up; get dressed;go to school; in the morning; in the afternoon; in the evening; have breakfast..lunch….school subjects; Spare time;

ბლოგში

  • წარმოაჩინე დავალების თემა და მიზანი;

  • ისაუბრე შენი დღის განრიგის შსახებ ;შეცვლიდი თუ არა რამეს;

  • დაიცავი ტექსტის სტრუქტურა და პუნქტუაციის წესები.გამოიყენე ვიზუალური ეფექტები.ვიდეო მასალა(მოიძიე ონლაინ)




როგორც პირობიდან ჩანს მოსწავლეებს საკმაოდ კარგი ცოდნა უნდა შეეძინათ რომ მისულიყვნენ კომპლექსური დავალების შესრულებამდე

ამიტომ ნაბიჯებად გავწერე და განვახორციელეთ  ეტაპები,

  • პირველი ეტაპზე გაცილებით მეტი დრო დაგვჭირდა პრეზენტაციის  სტრუქტურირებისთვის  და  პრეზენტაციის მიზანის ჩამოყალიბებისთვის დაეცვათ პრეზენტაციის აგების წესი.(თემა .მიზანი, ქვესათაური,შინაარსი,დიზაინი,ილუსტრაციები)საკმაოდ რთული აღმოჩნა მოსწავლეებისთვის  რადგან მათთვის მსგავსი პროგრამა ახალი იყო, დამატებითი რესურსების მიწოდებით თუ როგორ უნდა შეექმნათ .

პირველი შუალედური დავალება წარმატებით შეასრულეს, რადგან ინდივიდუალურად 16 მოსწავლესთან მიწევდა  ახალი მასალის მიწოდება და ისინი ეტაპობრივად ასრულებდნენ სხვადასხვა მოქმედებებს


მეორე ეტაპი გაცილებით მარტივი იყო რადგან უკვე კარგად გააზრებული და მამუშავებული ჰქონდათ ძირითადი მასალა. დამატებითი რეკომენდაციების გათვალისწინებით მოსწავეებმა  შეძლეს საკუთარი შსაძლებლობების გამოვლენა,


მესამე  ეტაპი  კომპლექსურ დავალებაზე  მუშაობა თითეულმა მოსწავლემ დამოუკიდებლად შეძლო,ჩემი მხრიდან  დაჭირდათ  მინიმალური ჩარევა და დახმარება

კომპლექსური დავალების დასრულების შემდეგ მე-5 გაკვეთილი გამოვიყენეთ პრეზეტაციისთვის სადაც მოსწავლეებმა წარმოადგინეს  შესრულებული ნამუშევრები

  კომპლექსურ დავალებაზე მუშაობისა ძლიერ მხარედ გამოვკვეთავდი მოსწავლეთა პასუხისმგებლობის გრძნობას.მიუხედავად მათი განსხვავებული შსაძლებლობებისა მათ შძლეს თავი გაეღვათ აღნიშნული დავალებისთვის.

შედარებით სუსტ მხარედ მივიჩნევ იმას რომ მოსწავლეებს გაუჭირდათ POWERPOINT-ში მუშაობა .რასაც მომავალში ჩემიჩართულობით დავეხმარები და ვეცდები საინფორმაციო ტექნოლოგიების პედაგოგთან თანამშრომლობით გააუმჯობესებენ რათა ვიზუალური ეფექტები მეტად საინტერესოდ წარმოაჩინონ.

საბოლოოდ, მოსწავეებმა  გაართვეს თავი დავალების შსრულებას და მის პრეზენტაციას. 


პედაგოგი : / ვ. მასურაშვილი/

No comments:

Post a Comment