ელექტრონული სასწავლო რესურსების გამოყენების ინსტრუქცია და რეფლექსია
მასწავლებლის სახელი,კლასი გვარი : ვერიკო მასურაშვილი
ელექტრონული სასწავლო რესურსი :“ ცნობილი ადამიანები წარსულიდან“
საგანი: ინგლისური ენა
სწავლების საფეხური/კლასი: დაწყებითი/ მე-6
რესურსი
„დოღი“ გამოყენების ინსტრუქცია
წარმოდგენილი სასწავლო რესურსი გათავსებულია ვებგვედზე - learningapps.org
წარმოდგენილი სასწავლო რესურსი გათავსებულია ვებგვედზე - learningapps.org
(https://learningapps.org/6379523 ) www.learningapps.org -ზე შესვლის შემდეგ, მოსწავლე ხედავს დავალებას - „ცნობილი ადამიანები წარსულიდან“ დავალებას თავფურცლად ერთვის მისი მარტივი ინსტრუქცია: -„გამოიცანი
და მოიგე თამაში“
ეკრანზე სასწავლო
რესურსს ერთგვარი სახალისო თამაშის სახე აქვს,,დოღში' მონაწილეობის უფლება აქვს ორ ან მეტ მოსწავლეს. მოსწავლეს შეუძლია მოწინააღმდეგედ აირჩიოს კომპიუტერიც. თამაშის დაწყებისას ეკრანზე გამოჩნდება დავალება2 ან 4 პასუხით. მოსწავლემ უნდა ამოირჩიოს მისთვის სწორად მიჩნეული პასუხი. თუ მოსწავლე სწორად ამოიცნობს პასუხს, ის გამწვანდება, წინააღმდეგ შემთხვევაში, პასუხი გაწითლდება და აჩვენებს სწორ პასუხს. ქულები იწერება ყოველი პასუხის შემდეგ. ეკრანზე კი ჩნდება ცვლილება; წინ მიიწევს ის მოთამაშე, რომელმაც სწორი პასუხი დააფიქსირა. ასე გრძელდება თამაში მანამ, სანამ რომელიმე მოთამაშე არ მიაღწევს ფინიშის ხაზს. ფინიშის ხაზის გადაკვეთისას აღიმართება გამარჯვებული მოთამაშის ალამი.
სასწავლო
რესურსის რეფლექია
ჩემს მიერ შექმნილი ელექტრონული რესურსის სათაურია „ ცნობილი ადამიანები წარსულიდან“.აღნიშნული
რესურსი შექმნილია ესგ-ის მე-6 კლასის სასწავლო სტანდარტის შესაბამისად.
Iუცხ.დაწყ.(II).6. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით
განსაზღვრული ტექსტების წაკითხვა და გაგება
Iუცხ.დაწყ.(II).11. მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ნასწავლი სოციოკულტურული კონტექსტების ერთმანეთთან შედარება,
პარალელების გავლება უცხო და მშობლიური კულტურის ფენომენებს შორის.
Iუცხ.დაწყ.(II).14. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სათანადო სტრატეგიებისა და სხვადასხვა ტიპის საგანმანათლებლო რესურსების (ბეჭდვითი და მულტიმედიური რესურსების, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ)) გააზრებულად გამოყენება.
რესურსი შექმნილია
ჩემ მიერ შექმნილი ელექტრონული რესურსის მიზანია ხელი შეუწყო
სახალისო ელექტრონული რესურსის გამოყენებით მოსწავლეთა ინტერესის ამაღლებას
ინგლისური ენის მიმართ. მულტიკულტურული ღირებულებების გაცნობას ინგლისურ
ენაზე,სხვადასხვა საგნების ინტეგრირებასა. მოსწავლეების მიერ მსოფლიოს ცნობილი
ადამიანების საფუძვლიანად გაცნობას.ასევე ამ რესურსის მიზანია
პარალელების გავლება უცხო და მშობლიურ კულტურებს შორის.
აღნიშნული ელექტრონული რესურსის გამოყენება დაეხმარება მოსწავლეებს საწავლო თემატიკიდან გამომდინარე საინფორმაციო მასალის შესაწავლასა და ვიზუალურად უკეთესად აღქმაში. მოსწავლე სწავლობს და შეიმეცნებს
ხალისით.მაღლდება მოტივაცია შესასწავლი საკითხის საგნის მიმართ. რესურსის გამოყენება სასწავლო პროცესს ბევრად საინტერესოსა და მიმზიდველს ხდის.
იშექმნილი
რესურსი ეხმარება მოსწავლესა და მასწავლებელს საკლასო ოთახის პირობებში ყურადრება გაამახვილონ, როგორც საინფორმაციო მასალის საკვანძო საკითხებზე, ასევე ვიზუალურ მხარეზე, რაც აადვილებს ინფორმაციის გახსენებასა და
ახალი ინფორმაციის ხანგრძლივ დამახსოვრებასს. ელ. რესურსი ხელს უწყობს მედიამეცნიერების და 21-ე საუკუნის უნარ-ჩვევების განვითარებას. „მასწავლებელი- მოსწავლის“ შემოქმედებითი თანამშრომლობის პროცესის წარმართვას.
ელ რესურსის შინაარსი შეეხება
მსოფლიოს გამოჩნილ ადამიანებს , რომელნიც სხვადასხვა შემოქმედებითი უნარებით არიან
ცნობილნი.აღნიშნული რესურსის გამოყენება
შსაძლია როგორც წინარე ცოდნის გააქტიურებისას ასევე გაკვეთილის
შეჯამებისას.ამ რესურსის შექმნა გადავწყვიტე მას შემდეგ ,რაც საკმაოდ დიდი
ინფორმაცია დაგროვდა მოსწავლეებში უკვე ნასწავლი და შსასწავლი მსგავსი თემის ირგვლივ და არ მსურდა განსაკუთრებული
შტაბეჭდილების გარეშე დროთაგანმავლობაში მიევიწყებინათ მოსწავლეებს .გადავწყვიდე
ამ ინფორმაციის შგროვება და ერთად თავმოყრა საინტერესო და სახალისო მეთოდით რათა
მოსწავლეებს. ასევე გავითვალისწინე მოსწავლეთა შესაძლებლობები მათ შორის
ვიზუალურ-ხედვითი,კინესთეტიკური უნარები.კარგად მოგვეხსენება რომ ზოგი მოსწავლე
განსაკუთრებული სწრაფი აზროვნებით გამოირჩევა ,ზოგს რამდენიმე მიმანიშნებელი
ვარიანტი ჩირდება ინფორმაციის გასახსენებლად,ზოგსაც კონკურენტული გარემო მოწონს
მიზნის მისაღწევად და ვფიქრობ ეს არის ის რესურსი ,რომელიც ყველა ამ უნარებს
აერთიანებს.ასევე ჩემ მიერ შექმნილი რესურსი ხელს უწყობს საგანთა შორის კავშირსა
და ინგლისური აზროვნების განვითარებას თითოეულ საგანში,ვფიქრობ რესურსი
მრავალჯერადი გამოყენების არის რადგან რამდენიმე საგანს მოიცავს და თითქმის
მუდმივა დმოუწევღ ამ საკითხების ირგვლივ ტრიალი.რესურსში თავმოყრილია საკითხები
ისტორიიდან, ჩარლი ჩაპლინის ცხოვრების შსახებ.მუსიკიდან- მოცარტის მოღვაწეობის
შსახებ,ლიტერატურიდან ქართველი და ხორვატიელი მწერლების შესახებ.ასევე
ხელოვნებიდან -ჩარლზ დარვინის სამხატვრო
და სამეცნიერო მოღვაწეობის შსახებ.აქაც იკვეთება მოსწავლეთა ინტერესების
გათვალისწინება რადგან ყველა მოსწავლეს განსხვავებული ინტერესი აქვს სხვადასხვა
საგნის მიმართ,ამიტომ ძალიან სუსტ მოსწავესაც ადვილად შუძლია იპოვოს პასუხი თან
ინტერესით მიიწევდეს წინ . თვალსაჩინოება ეხმარება
დააინტეროს და ხალისით ჩაერთოს
,,დოღში", სწრაფად გაიაზროს და სწორად შეასრულოს დავალება, რათა მიღებული ქულის საშუალებით წინ
წავიდეს და გამარჯვება
მოიპოვოს. ეს რესურსი მოსწავლეს უმაღლებს მოტივაციას, ხდის უფრო
მიზანდასახულსა და დაკვირვებულს.
აღნიშნული რესურსის
გამოყენებამ დიდად შეცვალა მოსწავლეთა
დამოკიდებულება ინგლისური ენისადმი.
მოსწავლე ძალდაუტანებლად , ხალისით ასრულებს ასეთ სავარჯიშოებს ეს კი იწვევს სამიზნე ჯგუფის გააქტიურებას, ინგლისურის
მიმართ ინტერესის ამაღლებასა და სასურველი
შედეგის მიღწევას.
რესურსმა ხელი შეუწყო მოსწავლეებში
თვითშეფასების უნარის განვითარებას, მისცა
მათ თვითრეალიზების საშუალება. თამაშში
მონაწილეობის უფლება აქვს ერთდროულად
რამდენიმე მოსწავლეს. ეს კი ხელს უწყობს
მოსწავლეთა შორის თანამშრომლობითი უნარის განვითარებას.
აღნიშნული რესურსის გამოყენებას მნიშვნელოვანი ადგილი უჭირავს .ისინი
უფრო მეტად მეხმარებიან მოსწავლეთა საგაკვეთილო პროცესში აქტიურ
ჩართულობასა და დასახული მიზნის მიღწევაში
ციფრული ტექნოლოგიის
გამოყენება სასწავლო პროცესში ეხმარება მოსწავლეს ისეთი სააზროვნო უნარების
განვითარებაში, როგირიცაა: ცოდნა , გამოყენება ,ანალიზი, დროსა და სივრცეში
ტრანსფორმაცია, ცოდნის კატეგორიზაცია, სინთეზი და სხვა.
No comments:
Post a Comment